Naprawa kontrolera do pojazdu EV Vehicle
Data: 01-11-2006
Kontrolery mi się spaliły: mały kontroler dlatego bo kombinowałem z tranzystorem FET i diodą (wyprowadziłem na zewnątrz końcówki większej mocy FQA170) i przez pomyłkę podłączyłem odwrotnie diodę. Coś się spaliło i nie wiem co czy para komplementarna czy LM339N. Na wszelki wypadek wolę wymienić wszystkie 3 elementy. Kupiłem przy okazji podstawkę pod scalaka bo przy moich umiejetnosciach spale jeszcze pewnie nie jedenDuży kontroler spalił się gdy próbowałem pobrać za duży prąd z kontrolera (jechałem pod wiatr, a silnik był duzy). Spaliły się ogniem tranzystory FET, ledwo opanowałem pożar!
Czy para bipolarna mimo różnych oznaczeń w obydwu kontrolerach może być zastąpiona tymi samymi zamiennikami?
Autor galerii: Arbiter
Zobacz równie¼:
- Samochody elektryczne Renault ZE - Zero Emission Kangoo i Fluence
- Zlot pojazdów elektrycznych 2011 Żyrardów
- Pierwszy ogólnopolski zlot pojazdów elektrycznych 20 września 2008, Gdynia
- Rower elektryczny 3 - dalsze losy (36V 250W)
- Elektryczny pojazd Grzegorza
- Rower elektryczny 250W - ewolucja trzecia i spalony kontroler
- Pojazd elektryczny konstrukcji Andrzeja (eAndre)
- Rower elektryczny Mułek - ewolucja druga
- NOwy sezon - nowy kontroler
- E-rower na targach
- Palenie gumy rowerem
- Jazdy z aparatem - fotki i filmiki
- Rower elektryczny osiÄ…ga bez trudu 40km/h
- Rower elektryczny jazdy po DC
- Rower elektryczny
01-11-2006
-
marioml 2006-11-04 15:05:07.028864
Nie da się podłączyć "odwrotnie". Bez BD 137 nic z tego nie będzie. -
Adam 2006-11-04 16:51:23.280795
A gdzies czytałem ze wstarczy zmienic podlaczenie CE -
Alien.PG 2008-03-29 13:43:42.286754
Witam
ostatnimi czasy gnębi mnie taki pomysł (niestety brak funduszy uniemożliwia mi realizację)
wszyscy kombinujemy z akumulatorami itp. a czemu by nie zastosować prądnicy np. 220 V i napędzać jej silnikiem 50 ccm dzięki czemu uzyskali byśmy spalanie rzędu 2 litrów na 100 km
z tego generatora zasilić silnik elektryczny i wpakować to np. do malucha (fiat 126) podobno (bo nie sprawdzałem) na tej zasadzie działają lokomotywy z silnikiem spalinowym. A wedle moich rozważani taki pojazd był by dość ekonomiczny pod kontem użytkowania.
A jeśli by jeszcze wykonać na bazie fiata ramę aluminiową i obłożyć go laminatem to i jeszcze może i z masy by się zeszło.
Polecam do przemyślenia ten fakt.
A może ktoś już coś takiego robił i może się podzielić spostrzeżeniami.
Pozdrawiam
Alien.PG@wp.pl
Dodaj swój komentarz
Dodaj swoj± opiniê: